Hur det kan se ut när jag tränar

Sommaren 2014, sommaren då min man flyttade ner till mig, sommaren vi blev sambos valde vi att kontakta en personlig tränare. Vi hade båda lagt på oss rejält med kilon. Det var lite av en skön period efter att jag träffade min man. Jag har tränat som en toka i ett par år och tappat ganska många kilon men på bara några månader kom de tillbaka. Allihop, plus några till. Kroppen bara älskade våra mysiga kvällar och goda middagar. Sparade på allt. Främst på magen och rumpan.
Så vi tog kontakt, han fick våra tankar, drömmar och önskemål. Han fick bilder på våra kroppar och tillbaks kom ett kostschema och träningsupplägg.
Det höll några veckor.

Nu tog jag tag i det igen. Hemmaträning är det som gäller. Schemat är uppbyggt så, mest för att jag inte tycker att jag har tid att åka till något gym. Då, när vi körde igång fick jag jättemycket träningsvärk i låren. Det var mycket lår och rumpövningar! Så blev det även nu. Jag hade jättemycket träningsvärk i låren!
Det är då tanken slår mig. Egentligen skulle jag ta en 43 kg tung skivstång och lägga på axlarna. För et är ju så många kilon jag har tappat. Helt galet!

Jag försöker också köra lite yoga. med betoning på försöker! För jag har ju konstaterat förut att min kropp inte är gjord för just yoga men jag tänker att det är bra att stretcha kroppen lite. Det är dock lite svårt att göra yoga hemma just nu. Larry, vår allra goaste, lurvigaste pälsboll tycker det är hysteriskt roligt när Matte ska göra yoga.

 

Print Friendly, PDF & Email

Dela denna post

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *